Följ oss på Facebook

Föräldrar längs sidlinjen

Match i Veberöd
2023-05-02 11:28

I början står vi bra upp emot deras höga press! Vi utnyttjar bra deras tomma ytor dom lämnar, men bollen kommer tyvärr inte fram tillräckligt snabbt!

Vi börjar att drälla för mycket med boll i uppspelet. Det utnyttjar dom blixtsnabbt, med att ställa om till ett snabbt anfallsspel!  Vårt presspel är bra men det börjar att svaja  i 2a.  I den 3e perioden stänger dom helt sina tomma ytor och det gör dom otroligt bra! Det känns precis som dom är överallt på hela planen).

På våra fasta situationer tappar vi bort markeringen och det försvagar också oss . Vi har tränat extra mycket på hur viktigt markeringsspelet är på fasta situationerna. Vem/vilka som tar rollen framför vårt mål.

Idag var Veberöd allt för bra för oss helt enkelt!

Vi tar med matchen hem till veckans träningar och tar med det positiva!

#Tillsammansdelarviglädje