Följ oss på Facebook

Plats:Nya IP, Blentarp A-plan 9-manna
Tävling:
Matchnummer: 131311016
Aktivitetsinfo: Bytar om på IP både innan och efter.
Glöm ej vattenflaska
Benskydd och revanschlust
Revansch ?
2023-05-08 09:20
tackar publiken

Allt vet hur det gick förra gången vi möte Vellinge i tävlingsmatch..

Dom spelar fotboll, löper mycket, var stora och riktigt duktiga bara erkänna.

Killarna och tjejerna använde detta som bränsle inför denna matchen, på exakt rätt sätt.

Vi ska stå upp, ta kampen, kämpa som ett lag, hjälpa varandra i varje duell.

Vi kan konstatera när första halvleken var över så hade stod det 2-0 till BBK och ska vi vara ärliga så är det åtminstone 3-4 giftiga chanser till där vi kanske borde gjort något till.

Understöd, lagspelet, individuella prestationer!

Andra halvlek så blev det status que, inga större saker, men från ingenstans 3-0 !

Sista halvleken pratade vi om fortsätta det fina spelet vi burit med oss, laganda, hjälpa varandra, viljan, framför allt ligga rätt och inte bjuda in dom i matchen.

Vellinge skakar fram ribbträffar, friläge utan att få in den, vi skapar även ribbträffar och friläge utan sätta den !

2 min kvar av matchen reducerar Vellinge till 3-1.

Många trötta spelare när matchen är klar! Men jag måste säga vi tränare är imponerade över insatsen, första halvleken var vi övertaliga i nästa varje situation.

Enormt många fina aktioner, 3 mål som var jättefina, varför inte en skruvad hörna som går direkt i mål ? Försvars spel som är riktigt bra ! Anfallarna som inte slutade springa!

Målskyttar i dag är

Roan

Elliot

Mattia

Extra stjärna är egentligen till alla... men !

Melker

Vide