Följ oss på Facebook

Tävling:
Matchnummer: 131422014
Samling:10:00, Blentarps IP
Aktivitetsinfo: Ett jäkla anama, benskydd och vattenflaska.
Vi bytar om på IP innan och duschar ihop efter.
Tidigt
2023-05-02 07:47

Visste vi tränare var Vellinge står kunskapsmässigt både tränare o spelare. Dom är spelande och duktigt lag.
Tuft motstånd med andra ord !

Matchen som helhet bjöds utan tvekan på många fina fotbollsaktioner, en del av dom var reda fotbollsgodiset!

Tanken var för dagen, hög press på motståndaren för att försöka hindra deras spelubyggnad

Med en liten dipp i andra perioden tycker jag vi lyckas ganska bra med vårt uppdrag.

Andra halvleken blir vi lite bekvämma med det vi gör och arbetar inte ihop som ett lag.

Det jag tycker vi framförallt tar med oss är tredje perioden, vår klart bästa, där vi låter i princip alla kallade få spela både på positioner både som man är van vid och som inte var sina föredragna.

Vill även säga att det kändes tryggt som ett lugn ändå, känns som många förstår och hittat vad man ska göra, jäkligt insipierande!

Förutom målen så väldigt många fina försvarsaktioner, man vågar att kliva fram, och gå först i duellerna, lugnt och kontrollerat, spela bollen.

Negativa?

Vi får jobba hårdare på att vårda bollen bättre i pressade situationer, våra aktioner måste öka utan boll för ge möjlighet att bygga upp spelet bättre.

Tycker vi vågar mer i denna matchen rent generellt, fina hörnor, nästan frisparkar, men framför allt så viljan är där!

Ny träningsvecka och full fokus på kommande helg!

Våra sponsorer